Skip to main content Skip to footer

Glenn Ross Puro Gusto

Wat mode te maken heeft met goed eten.

Hoe het begon

Glenn Ross Puro Gusto

Hij begon zijn herenmodezaak aan de De Wetstraat in 2015, toen Nederland volop in de crisis zat. Het was het juiste moment én de juiste plek, vindt Glenn Ross nog steeds. “Hier zit een mooie trouwe klantenkring.”

Glenn Ross Puro Gusto verkoopt de betere herenmode. Wat dat in de praktijk betekent? “Ik krijg een beperkt aantal klanten over de vloer, ook op zaterdag. Daardoor heb ik alle tijd en aandacht om goed advies te geven. Dat 1-op-1-contact vind ik belangrijk. Klanten weten dat en komen daarom hier elk seizoen terug. Ze gaan nooit de deur uit met maar één artikel.”

Antipasti

Soms komen klanten op afspraak langs. Ze hebben dan de winkel even voor zich alleen en vaak serveert Glenn er een drankje en een hapje bij. “Sommigen leggen 150 kilometer af om bij mij kleding te kopen. Je moet zulke klanten netjes ontvangen, vind ik. Dan bestel ik bijvoorbeeld antipasti bij Fabio aan de Drienerstraat of haal delicatessen bij Frans aan de Wemenstraat. Dat is de kracht van Hengelo. Je hebt hier veel goede ondernemers om de hoek. Iedereen kent elkaar, de lijnen zijn kort.” Glenn is wel eens benaderd om zijn winkel in een andere plaats voort te zetten. Maar hij blijft het liefst in Hengelo, de stad waar hij is opgegroeid. “Mijn winkel ligt op een prima locatie, met een parkeerterrein direct voor de deur. Hengelo is
sowieso goed bereikbaar. Bovendien zijn de mensen hier bereid om iets meer uit te geven. Ze gaan voor hun inkopen graag naar speciaalzaken, omdat ze kwaliteit waarderen.”

Modespektakel

Glenn voelt zich betrokken bij het jaarlijkse Modespektakel, een evenement wat zo’n 20.000 extra bezoekers naar de binnenstad trekt. De modellen op de ultralange catwalk in de binnenstad showen natuurlijk onder andere de nieuwste mode van Puro Gusto. Maar Glenn heeft ook meegedacht over hoe het evenement naar
een hoger niveau getild kon worden. “Het ziet er nu professioneler uit, met een nieuw logo, een dj en een goede speaker. Allemaal door Hengeloërs georganiseerd op vrijwillige basis.” Dat is de kracht van het Hengelose ondernemerschap: het delen van kennis en samenwerking.